Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
ISPARTA İL TARIM VE ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ
Görme Engelli
×
  • Ana Sayfa
  • KURUMSAL YAPI
    İL MÜDÜRÜ
    İL MÜDÜR YARDIMCILARI
    ŞUBE MÜDÜRLÜKLERİ
    • KOORDİNASYON VE TARIMSAL VERİLER
    • TARIMSAL ALTYAPI VE ARAZİ DEĞERLENDİRME
    • KIRSAL KALKINMA VE ÖRGÜTLENME
    • BİTKİSEL ÜRETİM VE BİTKİ SAĞLIĞI
    • HAYVAN SAĞLIĞI VE YETİŞTİRİCİLİĞİ
    • GIDA VE YEM
    • İDARİ VE MALİ İŞLER
    • ÇAYIR MERA VE YEM BİTKİLERİ
    • BALIKÇILIK VE SU ÜRÜNLERİ
    İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ
    • AKSU
    • ATABEY
    • EĞİRDİR
    • GELENDOST
    • GÖNEN
    • KEÇİBORLU
    • SENİRKENT
    • SÜTÇÜLER
    • ŞARKİKARAAĞAÇ
    • ULUBORLU
    • YALVAÇ
    • YENİŞARBADEMLİ
    BİRİMLER
    GÖREVLERİMİZ
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    • ORGANİZASYON ŞEMASI
    TARİHÇE
    MİSYON VE VİZYONUMUZ
    KALİTE POLİTİKAMIZ
    • İÇ KONTROL SİSTEMİ
  • E-HİZMETLER
    E - İŞLEMLER
    KURULUŞ MÜDÜRLÜKLERİ
  • PROJELER
  • YAYINLAR
    BRİFİNGLER
    YATIRIM PROGRAMI İZLEME
  • BASIN
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksIsparta İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
Arazi Toplulaştırma ve Tarla İçi Geliştirme

ARAZİ TOPLULAŞTIRMA BİRİMİNİN GÖREVLERİ

  1. Arazi toplulaştırma ve tarla içi geliştirme hizmetleri ile ilgili etüt, proje ve uygulama işlemlerini yapmak, yaptırmak,
  2. 5403 sayılı kanun kapsamında yapılan özel arazi toplulaştırma taleplerini değerlendirmek, kontrol etmek.
  3. Arazi derecelendirme işlemlerini yapmak, yaptırmak,
  4. Kırsal alan düzenlemesi, geliştirilmesi ve altyapı çalışmalarını yapmak, yaptırmak,
  5. İdari bağlılık işlemlerini (köy altı yerleşim birimlerinin birleştirilerek yeni köy oluşturulması, bağımsız köy oluşturulması) yürütmek,
  6. 3083 sayılı Kanun kapsamındaki uygulama alanlarında köy gelişim alanlarını belirlemek, köy imar planlarını ve altyapı hizmetlerini yapmak veya yaptırmak.
  7. 3083 sayılı Kanun kapsamındaki uygulama alanlarında, zorunluluk hali ve Kanunun amaçları gözetilerek yürütülen tarım arazisinin tarım dışı amaçla kullanım izinleri, satışlar, şerhler ve tahsis işlemlerini yürütmek,
  8. Çalışma konuları ile ilgili ihale ve kesin hesap işlemlerini yapmak,
  9. Sorunlu ve sorunlu olabilecek tarım arazilerini tespit etmek, ettirmek ve uygun projeler (Erozyon, drenaj, arazi ıslahı vd.) hazırlamak, hazırlatmak, uygulamak ve uygulatmak,
  10. Görev alanı ile ilgili tarımsal bilgi ve yeni teknolojileri çiftçilere ulaştırmak, tüketicileri bilgilendirmek, çiftçi çocukları, kadınlar ve gençleri için eğitim programları ve projeleri uygulamak,
  11. 3083 sayılı Kanun kapsamındaki uygulama alanlarında köy gelişim alanlarını belirlemek, köy imar planlarını ve altyapı hizmetlerini yapmak veya yaptırmak.
  12. 3083 sayılı Kanun kapsamındaki uygulama alanlarında, zorunluluk hali ve Kanunun amaçları gözetilerek yürütülen tarım arazisinin tarım dışı amaçla kullanım izinleri, satışlar, şerhler ve tahsis işlemlerini yürütmek,
  13. Diğer mevzuat ve il müdürü tarafından verilecek benzeri görevler yapmak.

​Çeşitli nedenlerle ekonomik olarak tarımsal faaliyetleri yapmaya imkân vermeyecek biçimde parçalanmış, dağılmış, bozuk şekilli parsellerin modern tarım işletmeciliği esaslarına göre ve sulama hizmetlerinin geliştirilmesi için en uygun biçimde birleştirilmesi,şekillendirilmesi ve yeniden düzenlenmesi işlemine "arazi toplulaştırması" denilmektedir.                
:: Arazi Toplulaştırmasının Amacı  
Tarım işletmelerinin sahip oldukları küçük, parçalı ve dağınık arazileri modern tarım işletmeciliğine göre yeniden düzenleyerek, daha az zaman, işgücü ve sermaye kullanımını sağlamak, üretim faktörlerinden en iyi biçimde yararlanarak tarımsal üretimi ve tarım işletmelerinin verimliliğini artırmak ve kırsal kesimdeki nüfusun hayat standartlarını yükseltmektir.                
:: Arazi Parçalanmasının Nedenleri
 Ülkemizde tarım işletmelerinin sahip oldukları araziler miras ve diğer nedenlerle her geçen gün daha da küçülmektedir. 1950 yılında işletme sayısı 2.2 milyon, ortalama işletme büyüklüğü de 100 dekar iken, 2000 yılında işletme sayısı 3,02 milyona çıkarken ortalama işletme büyüklüğü 61 dekara düşmüştür. İşletme ölçeği küçülürken parça sayısı da artmaktadır. Bugün işletme başına 7 parça arazi düşmektedir. 
Tarım işletmelerinde verimliliği büyük ölçüde düşüren arazi parçalanmasının nedenleri;
·  Miras ve intikal yoluyla parçalanma,
·  Hisseli ve bölünerek yapılan satışlar,
·  Sulama, karayolları ve demiryolları gibi tarım arazilerinden geçen kamu yatırımları,
·  Sermaye ve işgücü yetersizliğinden dolayı yapılan kısmi kiracılık ve ortakçılık,
·   Sel, Taşkın ve heyelan gibi doğal afetler,
·  Tarım kesimindeki yüksek nüfus yoğunluğu baskısı arazilerin parçalanmasına yol açmaktadır.                
:: Toplulaştırmanın Faydaları
Arazi toplulaştırma; hem çiftçiler açısından hem de kamu yatırımları açısından çok önemli faydalar içermektedir
:: Toplulaştırmanın Çiftçiler Açısından Faydaları
· Parçalı ve dağınık araziler birleştirilmektedir:  
Bir kişinin köy sınırı içerisinde birden fazla arazisi varsa bunlar birleştirilerek mümkün olduğunca tek parça haline getirilmesi sağlanıyor.
· Tarım arazileri düzgün şekilli parsellere dönüştürülmektedir:
Şekilleri düzgün olmayan (üçgen, beşgen, yay şeklinde) araziler düzgün şekillere (dikdörtgen, kare)  getirilerek hem işlenmesi kolaylaşmaktadır hem de işleme ve bakım masrafları azalmaktadır.
· Her tarla sulama kanalına kavuşturulmaktadır:
Toplulaştırma ile birlikte sulama projelerinin de yapılması halinde, her tarlanın yapılmış veya yapılacak olan sulama kanalına cephesi olacak, yani tarlalar sulama şebekesinden doğrudan suyunu alabilecektir.                
· Her tarla yola kavuşturulmaktadır:
Toplulaştırma öncesi yolu bulunmayan bir çok tarla varken, toplulaştırma sonrasında tarım arazilerinde yolu bulunmayan tarla kalmayacaktır.
· Ulaşım daha kolay ve ekonomik hale gelmektedir:
Parçalı ve farklı mevkilerde bulunan arazilere ulaşım, daha çok zaman, işgücü ve mali kayıplara neden olurken; Toplulaştırma sonrası araziler mümkün olduğunca tek parçalı olacağından bu kayıplar önlenmiş olacaktır.
· Tarım makinalarının kullanımı daha ekonomik olmaktadır:
 Parçalı, küçük ve şekilleri düzgün olmayan arazilerde traktör, biçerdöver, gibi tarım makinalarının çalışması, üretici ve makine sahibi için aşırı derecede masraflı iken; tek parçalı, büyük ve düzgün şekilli tarlalarda bu makinaların kullanılması üretici ve iş makinası sahibi açısından daha ekonomik olmakta, zaman ve işgücü açısından da tasarruf sağlanmaktadır.
· Ekilebilir arazi miktarları artmaktadır:
 Toplulaştırma öncesi çok parçalı tarım arazilerinde, tarlaların sayısı fazla olduğundan tarla sınırlarının toplam uzunluğu da fazla olmaktadır. Bu da ekilebilecek alanların ekilemeyerek boş kalması demektir. Toplulaştırma sonucu oluşan tek parçalı ve büyük tarlalarda tarla sınırı azalacağından ekilebilecek arazi miktarları artmaktadır.                
· Zirai mücadele ve gübreleme kolaylaşmaktadır:
 Toplulaştırma öncesi küçük ve şekilleri bozuk arazilerde, zirai mücadele ve gübreleme gibi çalışmaların yapılması hem zor olmakta hem de çoğu zaman ekonomik olmamaktadır. Toplulaştırma sonrası araziler düzgün şekilli olacağından bu işlemler daha kolay ve ekonomik olacaktır.
· Kullanılmayan küçük araziler değerlendirilmektedir:
 Toplulaştırma öncesi karayolu, demiryolu, kanal gibi projeler sebebiyle bölünen ve bir kısmı küçük olduğundan dolayı kullanılamaz hale gelen özel mülkiyetteki araziler ile kullanılmayan eski yollar ve dere yatakları gibi alanlar da toplulaştırma ile tarıma kazandırılacaktır                
· Tarla sahipleri arasındaki anlaşmazlıklar ortadan kalkmaktadır:
Toplulaştırma öncesi çok parçalı arazilerin olduğu sahalarda ulaşım yolu, su sorunu, sınır ihtilafları gibi sebeplerden dolayı mülk sahipleri arasında olabilecek nizalar, toplulaştırma sonrası her parselin su ve yol sorunu olmayacağı için ortadan kalkmış olmaktadır.                
· Tarım için en ideal parsel ebatları oluşturulmaktadır:
Toplulaştırma öncesi arazilerin ebat ve alanları, hiçbir bilimselliğe dayanmadan miras yoluyla bölünerek gelişigüzel oluşmaktadır. Toplulaştırma sonrası dağıtılacak parsellerin ebatları; toprağın bünyesi, arazinin meyili, ekilecek ürünler, sulama yönü vb. kriterler dikkate alınarak oluşturulmaktadır.
· Kadastro yenilenmiş olmaktadır:
 Kadastro çalışmaları eski tarihlerde yapıldığı için, sınır ve alan uyuşmazlıkları gibi birçok sorunlar yaşanmaktadır. Toplulaştırma çalışması ile kanal, yol gibi tesisler ile yeni dağıtılan tarım arazileri en son ölçme teknikleri ile ölçülerek kadastro paftaları hazırlandığından, o bölgenin kadastrosu da yenilenmiş olacağı gibi o güne kadar var olan birçok sorunların önüne geçilmiş olacaktır.                
· Köy yerleşim yerleri iyileştirilmekte ve geliştirilmektedir.
::  Kamu Yatırımları Açısından Toplulaştırmanın Faydaları
Bir ülkenin kalkınmasında karayolları, otoyollar, demiryolları, çok amaçlı barajlar (içme-kullanma, sulama, taşkın, enerji), sulama ve drenaj kanalları, hava alanları, maden sahaları, entegre sanayi bölgeleri, Okul ve güvenlik inşa alanları gibi kamu yatırımları büyük önem taşımaktadır.                 
Büyük çoğunluğu kırsal alanda arazi talep eden yatırımlar kamu kaynakları ile yapılmakta olup söz konusu araziler için her yıl büyük meblağlarda kamulaştırma bedelleri ödenmektedir. Yine toplulaştırma yapılmadan yapılan yatırımlar sonucu tarım arazileri parçalanmakta, şekilleri bozulmakta ve kullanılamaz hale gelebilmektedir.
Kamu yatırımlarında gerekli olan arazilerin karşılanmasında ve yatırım maliyetlerinin azaltılmasında arazi toplulaştırması önemli bir araçtır. Arazi toplulaştırması uygulanacak alanlarda tüm parsel sınırları kaldırılmakta, çiftçilere ait küçük, parçalı ve dağınık parseller daha az sayıdaki parselde birleştirilerek yeniden düzenlenmektedir. Bu işlemler yapılırken yol ve kanal gibi kamu ortak kullanım alanları için % 10'lara varan oranlarda kesinti yapılmakta ve hazine arazileri de kullanılarak kamulaştırma ihtiyacı olan yerlerde kullanılabilmektedir.
Toplulaştırma düşünülmeden uygulanan sulama projelerinde; kamulaştırma ve arazilerin parçalanmasının en az gerçekleşmesi için, kanalların ve yolların planlaması, parsel sınırlarına bağlı kalınarak yapılmaktadır. Mevcut parsellerin küçük ve şekillerinin de düzensiz olması nedeniyle, kanal uzunlukları gereksiz yere uzamakta ve tesis maliyetlerini yükseltmektedir.                 
Arazi toplulaştırması ile birlikte yürütülecek sulama projeleri bütün bu sakıncaları ortadan kaldırmakta ve yatırım maliyetlerinde % 40'lara varan oranlarda tasarruf sağlanabilmektedir.
:: Sosyal Faydalar
Hisselilik, sulama ve ulaşımdan kaynaklanan sosyal huzursuzluklar önlenmekte, yargı yükü azaltılmaktadır.                
:: Diğer Faydalar 
1.  Tapu ve Kadastro kayıtlarının yenilenmektedir.
2.  Düzenleme sonrası araziler kıymetlenmektedir.
3.  Parçalılık veya hisselilik nedeni ile değerlendirilemeyen hazine arazileri satılabilir duruma gelmektedir.
4.  Mera arazileri de toplulaştırılarak hayvancılığa uygun hale getirilmektedir.
5.  Sulama tesislerinde sulama oranı ve randımanı artmaktadır.
6.  Tarımda kullanılan girdi kullanımında önemli oranlarda tasarruf sağlanmaktadır.                 
:: Toplulaştırma Çalışmalarının Aşamaları 
1.  Toplulaştırma Alanının Tespiti 
2.  Sabit Tesislerin Tespiti
3.  Mülkiyet Bilgilerinin Oluşturulması
4.  Harita Veri Tabanının Oluşturulması
5.  Arazi Derecelendirilmesi
6.  Yeni Parselasyon İçin Blokların Oluşturulması
7.  Çiftçi Tercihlerinin Alınması
8.  Toplulaştırma Projelerinin Yapılması ve İtirazların İncelenmesi
9.  Yeni Parselasyon Planlarının Araziye Aplikasyonu
10. Tescil ve yer teslimi aşamalarından oluşmaktadır.

 

ISPARTA İLİNDE ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI YAPILAN VE PLANLANMASI YERLER

TOPLULAŞTIRMA İÇİN TEKLİF EDİLEN ALANLAR (da) ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​    
YALVAÇ ​KEÇİBORLU ​ATABEY-SÜCÜLLÜ- KOZLUÇAY ​YENİŞARBADEMLİ ​ŞARKİKARAAĞAÇ ​
Akçaşar6.662,64Aydoğmuş12.176,19Atabey26.124,12Gölkonak3.538,81Arak12653.87
Celeptaş9.785,75Kaplanlı8.648,79Kozluçay15.499,60Y.Bademli8.040,17Armutlu14599.35
Çaltı13.474,91Kozluca7.998,06Sücüllü41.361,63  Başdeğirmen4507.54
Eğirler14.389,24İncesu10.375,29    Belceğiz13887.17
Eyuplar15.668,92      Beyköy7199.14
Hüyüklü38.435,83      Çaltı3519.36
İleği14.193,89      Çarıksaraylar29709.18
Kurusarı8.975,59      Çavundur5652.86
Tokmacık21.467,85      Çeltek4992.51
Yağcılar10.222,35      Fakılar4018.63
        Göksöğüt29731.10
​​​​​​​​Karayaka5001.35
​​​​​​​​Kıyakdede3916.74
​​​​​​​​Merkez10354.45
​​​​​​​​Muratbağı8108.38
​​​​​​​​Ördekçi7102.53
​​​​​​​​Örenköy16103.46
​​​​​​​​Salur8969.49
​​​​​​​​Sarıkaya1954.87
​​​​​​​​Yakaemir6666.88
​​​​​​​​Yassıbel6717.33
​​​​​​​​Yeniköy4077.51
Toplam153.276,97Toplam39.198,33Toplam82.985,35Toplam 11.578,98

Toplam

209.443,70

 

​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​
GENEL TOPLAM ​ ​ ​496.483,33 (da)49.648,33 (ha)  ​    

 

​1.Giriş
Cumhuriyet sonrası topraksız ve az topraklı çiftçilerin topraklandırılması için yapılan çalışmaların en başında 11.06.1945 tarih ve 4753 XE "4753"  sayılı kanunla kabul edilmiş olan Çiftçiyi Topraklandırma Kanunu gelmektedir.
Bunu 1973 yılına yürürlüğe giren ve Toprak ve Tarım Reformu Müsteşarlığı tarafından yürütmesi sağlanan 1757 XE "1757"  sayılı Toprak ve Tarım Reformu Kanunu izlemektedir. Daha sonra bu Kanunun çeşitli nedenlerle yürürlükten kaldırılmıştır. 1984 yılında 3083 sayılı 'Sulama Alanlarında Arazi Düzenlemesine Dair Tarım Reformu Kanunu' çıkarılmış ve bu Kanunun yürütülmesi Tarım Reformu Genel Müdürlüğüne verilmiştir. Ülkemizde halen çiftçilerin topraklandırılması bu Kanun kapsamında yürütülmektedir.                
2.Amaç
Yeterli toprağı bulunmayan ve topraksız çiftçilerin zirai aile işletmeleri kurabilmeleri için Devletin mülkiyetinde bulunan topraklarla topraklandırılmalarını, desteklenmelerini, eğitilmelerini sağlamaktır.
3.Dağılacak Arazi Büyüklüğünün Tespiti (Dağıtım Normu)
3083 sayılı Kanuna göre arazi dağıtımı yapılacak yerleşimler (köy/kasaba) Uygulama Alanı ilan edildikten sonra  öncelikle yeter geliri verecek toprak dağıtım normu tespit edilmekte ve Bakanlar Kurulu Kararı ile ilan edilmektedir.
Norm 5 kişilik bir çiftçi ailesinin geçimini sağlayacak arazi büyüklüğüdür. Bu miktar her köy ya da kasaba için kuru ve sulu olarak  ayrı ayrı hesaplanmaktadır.
Bu toprak büyüklüğü arazi kullanım kabiliyet sınıflaması esasına göre 3. Sınıf tarım arazileri üzerinden belirlenmektedir. Uygulama alanı ilan edilen köy ya da kasabanın hazine arazilerinin ve şahıslara ait arazilerin toprak sınıfları belirlenmektedir. Bütün bu çalışmalar sonucunda topraksız hak sahibi çiftçilere belirlenen norm kadar arazi verilirken  az topraklı çiftçilerin mevcut arazileri de norma tamamlanmaktadır.                
Arazi dağıtım normu illere, ilçelere ve hatta yerleşim birimlerinde göre değişiklik göstermekle birlikte ürüne göre de değişmektedir. Genel Müdürlüğümüzce yürütülen dağıtım çalışmalarında normlar 29 dekardan 252 dekar arasında değişmektedir. Örneğin Mersin İli Tarsus ilçesi Çiçekli Köyü dağıtım normu 29 dekar/sulu arazi olarak tespit edilirken, Aksaray İlindeki norm 252 dekar/kuru arazi olarak tespit edilmiştir. 
4.Dağıtımda Hak Sahipliğinde Aranan Şartlar
Dağıtıma konu olan toprak, toprağı kendisinin işleyeceğini ve çiftçilik yapacağını taahhüt eden ve aşağıdaki şartlarını taşıyan kişilere verilmektedir. Dağıtımdan faydalanacak çiftçi ailelerinin belirlenmesinde bir takım şartlar aranmaktadır. Bunlar;
    a) T.C. Vatandaşı olmak,
    b)  Mümeyyiz olmak,
    c) Aile reisi olmak,
    d) Toprak dağıtılacak yerde ikamet ediyor olmak,
    e) Bedeni noksanlığı bulunanlar ile 65 yaş üzerinde olanların, çiftçilik yapmaya mani halinin bulunmadığını sağlık kurulu raporu ile belgelemek,
    f) Uygulama alanı ilan edilmeden önce Devletçe verilen arazi ile uygulama alanı ilan edildikten sonra sahibi olduğu araziyi satmak, hibe etmek vb. herhangi bir sebeple elden çıkarmamış olmak,
    g) Kendisi, eşi ve reşit olmayan çocuklarının toplam arazi varlığı, dağıtılacak toprak
normunun altında olmak,
    h) Devlete karşı işlenen suçlardan hüküm giymemiş olmak,
    ı) Geçimini çiftçilik yaparak sağlamak ve tarımda sigortalılık dışında Devlete ait bir sosyal güvenlik kuruluşunun mensubu olmamak.                
5.Toprak Dağıtılacak Çiftçileri Belirleme
Bu temel şartları taşıyan çiftçi aileleri arasında bir puanlama yapılmaktadır. Puanlama hak sahipliği tespit ve dağıtım komisyonu tarafından yapılır. Toprak talebi beyanname ve eklerinin komisyona teslim edilmesinden sonra vatandaşlar tarafından verilen belgelerin doğruluğu halk huzurunda incelenir. Bu inceleme birçok yönüyle ilginç ve zor bir süreçtir. Bir nevi halk mahkemesi kurulmakta olup, verilen bilgilerin doğruluğu veya yanlışlığı halkın huzurunda tespit edilmeye çalışılmaktadır. Bu inceleme komisyon üyelerinin yanı sıra ilgili yerleşim biriminden vatandaşların seçtiği bilirkişilerle birlikte herkesin katılabileceği bir ortamda yapılır. İnceleme komisyonuna muhtar, azalar ve belediye görevlilerinden de üye katılabilir. İncelemede en büyük sorunlardan biri, ilgili yerleşim biriminde ikamet edip etmeme üzerine ortaya çıkmaktadır.                
Ülkemizin sosyal yapısı gereği birçok vatandaşımız hem köyündeki işletmesini yürütürken aynı zamanda da şehirde ikinci bir işle iştigal etmektedir. Bunun sonucunda ikamet edip etmeme konusu birçok davalara konu olabilmektedir.
Halk huzuru çalışmasından sonra büroda hak sahipliği tespiti ve puanlama yapılmaktadır. Puanlama toprak dağıtımından faydalanacak çiftçilerin öncelik sırasını belirlemektedir. Burada esas Kanunun özüne uygun olarak verilen toprağı verimli şekilde işletebilecek çiftçi ailelerinin ön plana çıkarılmasıdır. Çiftçilerin toprağın ekonomik durumu en kötü olan çiftçi ailelerine dağıtılacağı yönünde bir beklenti içerisine girmektedirler. Oysa Kanunun temel amacı verilen tarım arazisinden en yüksek verimi alabilecek ve bu yolla geçimini sağlayacak ideal çiftçi aileleri oluşturmaktır.

​Köy İmar Planı Tanımı:
İmar planı, yerleşim alanındaki insanların sağlığını korumak, sosyal ve kültürel gereksinimlerini, iyi yaşama düzenini, çalışma koşullarını ve güvenliğini sağlamak amacıyla oturma, çalışma, dinlenme, ulaşım gibi işlevler arasında var olan ve sağlanabilecek olanaklar ölçüsünde en iyi çözüm yolarını bulmak için onaylı halihazır harita üzerinde düzenlenip onaylanmış plandır.
Köy imar planları uygulama bölgelerinde 3083 sayılı sulama alanlarında arazi düzenlenmesine dair Tarım Reformu Kanunu'nun 14. maddesine ve  Kanunun Uygulama Yönetmeliği'nin 41. maddesine dayandırılarak yapılmaktadır.
Amaç:
Mevcut köylerde düzenli yapılaşmayı sağlamak ve bununla birlikte tarım arazilerine tecavüzleri önlemek amacıyla, geleceğe yönelik konut, sosyal tesisler ve kamusal binalar için gerekli arazilerin üretilmesi ve planlanmasını yaparak vatandaşların ihtiyaçlarını karşılamak.
Burada hedef kalkınma için kırsalın düzenlenmesidir çünkü kalkınma, kırsal alandan başlar.

İLETİŞİM

    Isparta İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
  • Adres : Bahçelievler Mah. Süleyman Demirel Bulvarı No:71 32200 – ISPARTA

  • Telefon : 0 246 228 53 80 ( 81- 82 ) - 0 246 228 29 98

  • Faks : 0 246 228 53 88

  • E-Posta : isparta@tarimorman.gov.tr

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Intranet
  • Bakanlık e-Posta
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın

MOBİL UYGULAMALAR

©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI